Curs psihologie judiciara
Curs psihologie judiciara
Curs psihologie judiciara in cadrul Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei - Universitatea Bucuresti
Statutul cursului: Disciplină de specialitate opţională (DSOp)
Durata studiilor: 1 semestru (14 săptămâni), curs: 2 ore, total = 28 de ore
Condiţii prealabile:
Fundamentele psihologiei
Psihologie socială
Bazele psihodiagnosticului
Psihologie experimentală
Obiective:
Informaţionale:
De a cunoaşte aria de preocupări specifice psihologiei judiciare;
De a cunoaşte ce raporturi posibile pot să existe între cei doi membri ai cuplului penologic;
De a cunoaşte diferite aspecte psihologice ale mărturiei, mai ales a celei de bună credinţă;
De aşti ce rol joacă psihologia în organizarea anchetei judiciare;
Familiarizarea cu unele aspecte juridice şi, mai ales, psihologice ale delincvenţei juvenile;
Familiarizarea cu unele aspecte psihologice şi psihosociale din instituţiile corecţionale;
De a cunoaşte posibilităţile şi limitele unor mijloace psihodiagnostice utilizate în sistemul activităţii judiciare.
Formative:
De a forma capacităţi şi deprinderi necesare asigurării asistenţei psihologice în perioada urmăririi penale;
De a forma capacităţi şi deprinderi necesare asigurării asistenţei psihologice în perioada acţiunii penale;
De a forma capacităţi şi abilităţi necesare asisgurării asistenţei psihologice pentru condamnaţii din penitenciare şi a celor din centrele de reeducare;
De a forma capacităţi şi deprinderi psihodiagnostice necesare măsurării potenţialului delincvenţial şi predicţiei comportamentului infracţional.
Conţinut tematic:
1. Obiectul psihologiei judiciare;
2. Diferite perspective privind etiologia comportamentului infracţional;
3. Personalitate – act infracţional;
4. Victima şi victimologia;
5. Mărturia şi aspectele ei psihologice;
6. Ancheta judiciară din perspectivă psihologică;
7. Biodetecţia judiciară şi delincvenţa juvenilă;
8. Problematica psihologică a privării de libertate şi a recuperării sociale a infractorilor;
9. Posibilităţi şi limite privind măsurarea potenţialului delincvenţial.
10. Strategii de predare/învăţare: prelegere, prelegere cu preopinent, dezbateri, referate, analiză de caz.
Adaugă comentariu nou