Tehnicile comportamentale in consilierea si terapia copiilor si adolescentilor | Psiholog Psihoterapeut Psihiatru Coach | E-psiho.ro
Inregistrare
Autentificare
Inregistreaza-te
ca Specialist si promoveaza-ti articolele, evenimentele sau joburile
Pagina de facebook e-psiho Pagina de google plus e-psiho Canalul de twitter e-psiho Canalul de youtube e-psiho Feed RSS e-psiho Adaugare la bookmark e-psiho Adaugare ca motor de cautare e-psiho
Newsletter
Processing

Tehnicile comportamentale in consilierea si terapia copiilor si adolescentilor

Tehnicile comportamentale in consilierea si terapia copiilor si adolescentilor

 

Tehnicile comportamentale in consilierea si terapia copiilor si adolescentilor

Dr. Cristina Vậţă
Medic primar psihiatru
Centrul medical universitar Interservisan Cluj-Napoca

PARADIGMA COMPORTAMENTALA PRIN PRISMA PSIHOLOGIEI COGNITIVE

Conform paradigmei cognitive nivelele neurofiziologic, cognitiv, comportamental si subiectiv se influenteaza si se “construiesc” sau determina reciproc.
Asa cum executam un comportament pentru ca avem anumite structuri cognitive, constiente sau nu, care determina acel comportament, si comportamentele noastre determina aparitia unor structuri cognitive.
Aceasta este ideea pe care trebuie sa o avem in vedere cand vorbim de tehnicile comportamentale.
Interventia la nivel comportamental are in vedere urmatoarele:

I. Orice comportament este determinat de prelucrari informationale amorsate de stimuli (interni sau externi) si mentinut de consecintele sale.
Pentru a modifica un comportament deci, este nevoie sa intervenim la nivelul antecedentelor si consecintelor sale.

II. Orice accelerare sau decelerare a unui comportament X este insotita in mod natural si automat de decelerarea, respectiv accelerarea comportamentului opus (XI), sau in terapie, de decelerarea sau accelerarea unui comportament alternativ Y, menit sa inlocuiasca comportamentul initial.
Acest comportament alternativ trebuie sa fie incompatibil cu X, si sa prezinte costuri si beneficii similare lui X.

III. Tehnicile comportamentale trebuie aplicate pe comportamente clar operationalizate (prin intariri pozitive nu vom face niciodata un elev sa fie “bun la scoala”), in mod sistematic si consecvent. De asemenea trebuie sa identificam bine antecedentele si consecintele comportamentului tinta, pentru a le putea controla si manipula.

Tehnici de manipulare a consecintelor:
A.    Metode de crestere a comportamentuluiciteste mai mult
B.    Metode de stingere a comportamentului
citeste mai mult

Adaugă comentariu nou

CAPTCHA
Această întrebare este pentru a testa dacă sunteţi un vizitator uman şi pentru a preveni spam-ul automat la trimiteri.
Imagine CAPTCHA
Introdu caracterele din imagine.