Tehnici de persuasiune | Psiholog Psihoterapeut Psihiatru Coach | E-psiho.ro
Inregistrare
Autentificare
Inregistreaza-te
ca Specialist si promoveaza-ti articolele, evenimentele sau joburile
Pagina de facebook e-psiho Pagina de google plus e-psiho Canalul de twitter e-psiho Canalul de youtube e-psiho Feed RSS e-psiho Adaugare la bookmark e-psiho Adaugare ca motor de cautare e-psiho
Newsletter
Processing

Tehnici de persuasiune

Tehnici de persuasiune

persuasiunea

Persuasiunea in viata de zi cu zi.

Ne confruntam zilnic cu persuaniunea, intr-un mod sau altul. Comerciantii de produse alimentare doresc sa le incercam cele mai noi produsele, in timp ce studiourile de filme vor  sa le vedem ultimele blockbuster-uri.  Deoarece persuasiunea este o componenta generalizata a vietilor noastre, ne va fi mai usor sa observam modul in care surse externe ne influenteaza.

Avand in vedere importanta influentarii, tehnicile de persuasiune au fost studiate si observate din timpuri stravechi, insa psihologii au inceput sa efectuez studii propriu-zise asupra acestor tehnici undeva la inceputul secolului al 20-lea. Scopul persuasiunii este sa convinga publicul tinta sa incorporeze argumentul persuasiv si sa adopte aceasta noua atitudine ca parte a sistemului propriu de valori.

Tehnici de persuasiune

Acestea sunt doar cateva dintre tehnicile efective de persuasiune. Alte metode includ uzul recompenselor, a pedepselor, expertize pozitive sau negative, apelul la moralitate si multe altele.

1. Creeaza o nevoie

Una dintre metodele de persuasiune implica crearea unei nevoi sau apelul la o nevoie deja existenta. Acest tip de persuasiune apeleaza la nevoile fundamentale ale unei persoane : de adapost, dragoste, stima de sine, auto-actualizare.

2. Apelul la nevoi sociale

O alte tehnica foarte eficienta se refera la nevoia persoanelor de a fi populare, prestigioase sau asemenea celorlalti. Reclamele de la TV ofera multe exemple ale acestui tip de persuasiune, cei din fata televizoarelor fiind incurajati sa achizitioneze produse pentru a fi “in rand cu lumea” sau pentru a fi asemenea unei persoane cunoscute si respectate. Reclamele de la TV sunt o sursa incredibila de exemplificare a persuasiunii, luand in considerare faptul ca televizorul se află pe primul loc ca opţiune de petrecere a timpului liber, fiind preferat de 90% dintre români.

3. Foloseste cuvinte pline de inteles si multe imagini

Persuasiunea face uz adesea de cuvinte convingatoare si imagin relevante. Comerciantii sunt constienti de puterea cuvintelor pozitive, motiv pentru care multe slogane de promovare suna in genul “Nou si Imbunatatit!” sau “Natural 100%”.

Exemplele de mai sus sunt doar cateva dintre multele tehnici din domeniu, descrise de psihologi. Observa exemplele de persuasiune din experientele tale zilnice. Un experiment interesant este sa privesti o jumatate de ora programe de TV la intamplare si sa notezi orice exemplu de reclama persuasiva. Suma tehnicilor de persuasiune utilizate intr-o perioada atat de scurta poate fi uimitoare.

Adaugă comentariu nou

CAPTCHA
Această întrebare este pentru a testa dacă sunteţi un vizitator uman şi pentru a preveni spam-ul automat la trimiteri.
Imagine CAPTCHA
Introdu caracterele din imagine.