Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; views_display has a deprecated constructor in /home3/repsih03/public_html/sites/all/modules/views/includes/view.inc on line 2421

Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; views_many_to_one_helper has a deprecated constructor in /home3/repsih03/public_html/sites/all/modules/views/includes/handlers.inc on line 733
Factorii psihologici care pot bloca stimularea creativitatii manageriale | Psiholog Psihoterapeut Psihiatru Coach | E-psiho.ro
Inregistrare
Autentificare
Inregistreaza-te
ca Specialist si promoveaza-ti articolele, evenimentele sau joburile
Pagina de facebook e-psiho Pagina de google plus e-psiho Canalul de twitter e-psiho Canalul de youtube e-psiho Feed RSS e-psiho Adaugare la bookmark e-psiho Adaugare ca motor de cautare e-psiho
Newsletter
Processing

Factorii psihologici care pot bloca stimularea creativitatii manageriale

Factorii psihologici care pot bloca stimularea creativitatii manageriale

factorii creativitatii

Identificarea creativitatii este o premisa pentru anticiparea actiunii de educare a ei. Factorii inhibanti pentru creativitate pot fi diferentiati pentru toate cele patru fatete de fond ale creativitatii: personalitate, proces, produs, climat creativitate. Unele blocaje, prin reversul lor se pot transforma in stimulenti.

Factorii care pot bloca creativitatea, pot fi:

Blocajele culturale(A.Cosmovici,1996,E.P.Torance,1971)

Conformismul:se refera la dorinta oamenilor ca toti cetatenii sa se poata sa gandeasca la fel. Cei cu idei si comportamente neobisnuite sunt dezaprobati si priviti cu suspiciune,atitudine care ii descurajeaza si implicit ii inhiba atitudinele creative;
Influenta nefasta a prejudecatilor existente la un moment dat in societate;
Atitudinea descurajatoare practicata de corpul didactic la adresa spiritului interogativ natural al oamenilor;
Tendinta de a se complace strict in limitele stipulate de sexul caruia ii apartine,cu refuzul caracteristicilor si rolurilor specifice celuilalt sex;
Practicarea falsei disjunctii dintre munca si joc;
Obsesia activitatilor contra cronometru;
Prejudecata raritatii indivizilor superior dotati;
Supraestimarea aparentelor.

Blocajele intelectuale,atitudinale,motivationale(Cosmovici,1996)
Rigiditatea algoritmilor anteriori:se refera la situatia in care suntem obisnuiti sa aplicam intr-un anumit caz un algoritm,si,desi nu pare a se potrivi,straduim in a-l aplica si sa nu incercam altceva. Algoritmul este o succesiune determinanta de operatii permitand rezolvarea unei anumite categorii de probleme;
Fixitatea functionala:se refera la folosirea obiectelor si uneltelor potrivit functiei obisnuite,fara a le utiliza in alt mod.
Critica prematura,evidentiata de Osborn se refera la discutarea prematura,critica a unei sugestii ce apare pentru rezolvarea unei probleme complexe. Aceasta discutare prematura blocheaza venirea unor idei in constiinta;
Imaginatia deficitara;
Cunoasterea superficiala a metodelor de gandire divergenta;
Carente la nivel atitudinal;
Lipsa motivatiei pentru profesiune;
Registru restrans de interese.

Blocaje emotive-aceste blocaje apar pentru ca factori afectivi care au o influenta importanta(Cosmovici,1996):
Neancredere in fantezie si acordarea unei importante exagerate ratiunii logice;
Teama de a nu gresi, de a nu fi pe masura asteptarilor, de a nu se face de ras:
poate impedica exprimarea si dezvoltarea unui punct de vedere neobisnuit;
Graba de a accepta prima idée: uneori solutia apare de la inceput;

Autodescurajarea
Tendinta exagerata de a-i intrece pe altii,duce la evitarea ideilor prea deosebite si dauneaza procesului de creatie;
Lipsa de incredere in fortele proprii.

Citeste si:

FACTORII PSIHOLOGICI IMPLICATI IN STIMULAREA CREATIVITATII MANAGERIALE

Adaugă comentariu nou

CAPTCHA
Această întrebare este pentru a testa dacă sunteţi un vizitator uman şi pentru a preveni spam-ul automat la trimiteri.
Imagine CAPTCHA
Introdu caracterele din imagine.